BENVINGUTS AL NOSTRE BLOC!

Hui, 3 de maig de 2012, asseguda a la cadira d'una classe buida però acompanyada de dos boníssims alumnes, estic creant el nostre "bloc"; un racó d'internet que farem servir per a acostar-nos a l'assignatura de valencià. Ací, anirem penjant informació d'interés com ara: fotografies de Cultura Valenciana, recursos per a la classe, treballs vostres, visites de Gent Interessant... I tot allò que vosaltres, els meus alumnes, considereu que hem de ficar ací.
Espere que us agrade i que us faça profit!

Mª José.

dilluns, 3 de juny de 2013

DROPO I ESQUERP

                         MARTA SEPÚLVEDA, alumna meua de 1r C, ha eixit hui de classe i hem anat juntes cap a l'eixida del col.legi, pel pòrtic. I parlant, parlant, m'ha comentat que el seu germà RAÚL, que també va ser alumne meu fa uns anys, havia fet no fa molt la prova per obtindre el Certificat del Grau Mitjà en valencà. M'ha dit també que no sabia ben bé què volien dir dues paraules: DROPO i ESQUERP.

                         Doncs bé, consultant les meues fonts, m'he llançat a donar-vos tota la informació que necessiteu per no tindre mai més cap dubte sobre el significat d'aquestes paraules.

DROPO: Un dropo és algú que defuig el treball o que, com es diu col•loquialment, no fa un brot. Un sinònim molt utilitzat és gandul, però hi ha moltes altres maneres de referir-s’hi, com per exemple «malfaener», «gos» o «esgarramantes».

ESQUERP: O esquerpa si ens referim a un ésser femení, es diu d'aquell o d'aquella que no és massa carinyós, o siga, una persona "arisca".

                         Ja sabeu, dubtes de significats, traduccions, creacions pròpies, cultura valenciana, visites, entrevistes... ACÍ CAP DE TOT!

                         BONA LECTURA, TRISTESA CURA.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada